2016. november 29., kedd

OFF: Lépj ki a komfortzónádból - alkoss!

Rohamléptekkel közeledik a Karácsony...
Ilyenkor nem csak a szívünket öltöztetjük díszbe, hanem otthonunkat is. Vannak, akik a színes gömböket és szalagokat kedvelik, mások papírból hajtogatnak szebbnél szebb hópelyheket, de olyanok is akadnak, akik gyönyörű képeket festenek az ablakokra, ajtókra (akár még az egyszínű karácsonyfadíszekre is) és még sorolhatnám...
Ha kacérkodsz a gondolattal, hogy nyílászáróidat is ünneplőbe öltöztesd, akkor jó helyen jársz, mert ma teszek egy kis kitérőt és az üvegfestésről lesz szó. Gyere, tarts velem!

Tudom én, hogy nem mindenki volt színötös rajzból és technikából (én sem), de hidd el, vannak olyan üvegfestési módszerek, amelyekhez nem is kell semmilyen előképzettség, hiszen a gyártók számítanak arra, hogy nem csak a festőművészeket érdekli az ilyesmi. Legyen elég annyi, hogy ha én meg tudom csinálni, akkor te is! 
A választék óriási, millióféle üvegfesték, minta és kiegészítő kellék kapható a hobbyboltokban, de szerintem megéri pepecselni velük, mert a végeredmény - ha minden jól megy - csodaszép lesz és ha gyermekedet is magad mellé veszed, garantáltan jól szórakoztok majd! Ő legalábbis! :)


Matricák kicsiknek és nagyoknak 

Az üvegfestés egyik legegyszerűbb módja az üvegmatricázás. 
Tény, hogy nem én leszek a következő van Gogh, de ez a technika rajtam sem fog ki! (Bevallom, nem volt ez mindig így, lentebb olvashatsz a kezdeti nehézségeimről. :) 

Ha szép eredményt szeretnél, így csináld!
1. A kiválasztott mintát tedd egy fólia alá! (Ha a végén fel szeretnéd valahova akasztani az alkotásodat, figyelj rá, hogy kemény fóliát használj!)
2. Kontúrozóval rajzold körbe! (Közvetlenül a flakonból használhatod!)
3. Ha megszáradt a kontúr - kb. 1-2 óra alatt -, színezd ki! Ügyelj rá, hogy a színek érintkezzenek a kontúrral! Ehhez sem lesz szükséged semmi spéci eszközre, egy fogpiszkáló is tökéletesen megfelel!

A száradás tényleg fontos, ezt saját bőrömön tapasztaltam, mégpedig így: amikor kb. 10-12 éves lehettem, felütötte fejét egy új divathóbort, az üvegfestés. Biztos azelőtt is volt már, de én addig nem találkoztam vele. Boldog - boldogtalan festett, ezért természetesen nekem is azonnal kellett egy ilyen szett, amit hamarosan meg is kaptam. Elhatároztam, hogy meglepem anyukámat valamivel. Ki is néztem egy tök aranyos mintát, nevezetesen egy pancsoló pingvint... Tündéri volt, ahogy az az édes kis pingvin egy esernyő alatt állt és zuhanyzott... Már ez is elég vicces így felnőtt fejjel, de akkor nem így gondoltam, imádtam. Gondoltam, milyen szép lesz, ha kidekorálom vele a fürdőszobát. Aha, meg ahogy én elképzeltem! Nem bírtam kivárni, míg megszárad a kontúr, hanem nekiugrottam és színezni kezdtem. Mondanom sem kell, hogy a végén mindennek látszott, csak pingvinnek nem, de az én drága anyukám könnyes szemmel segített feltenni a csempére. Mai napig nem tudom, hogy boldogságában, vagy kínjában sírt-e!? Úgyhogy csak óvatosan a mázolással!

4. Hagyd megszáradni a művedet! Röpke 5-6 óra és kész, nincs szükség folyamatos ellenőrzésre! :) Ne nyomkodd, ne simogasd, mert szinte biztos, hogy nem lesz teljesen száraz, csak azt éred el vele, hogy elmázolódik és kezdheted újra. Feltéve, ha nem megy el tőle végérvényesen a kedved!
5. Ha teljesen - de tényleg teljesen - megszáradt a minta, óvatosan húzd le a fóliáról és tedd a kívánt helyre! (Amennyiben te kemény fóliára festettél, ne is próbálkozz a lehúzással, mert nem fog sikerülni! Ebben az esetben nincs más dolgod, mint körbevágni, kilyukasztani, damilt, vagy szalagot fűzni bele és felakasztani valahova.)


Először mindenképpen valamilyen jó minőségű, lemosható festéket válassz, nehogy valami örök érvényűvel lepd meg a családot (és magad)! Persze, ha ez a cél, csak hajrá, de azért gondold végig, mert irtó ciki egy karácsonyi harang az ablakon június közepén! 
Ha attól tartasz, hogy a műalkotás most már az idők végezetéig látható lesz, megnyugodhatsz, mert a mai lemoshatónak titulált festékeket egy sima ablaktisztító folyadék segítségével is eltávolíthatod, tehát nem kell durvább módszerekhez folyamodnod, így ablakot sem kell cseréltetned az ünnepek után. :) (Egyébként a későbbiekben szó lesz majd az ablaktisztítás fortélyairól is, úgyhogy érdemes lesz velem tartanod.) Szóval ne tétovázz, festésre fel! Hidd el, tényleg jó móka!

Ha meggyőztelek, íme még néhány jó tanács, melyek megkönnyíthetik a dolgodat:
  • Az elrontott kontúrt ki lehet javítani! Nem kell hozzá semmi más, csak egy fogpiszkáló, vagy egy fültisztító pálcika. Különben is, gyakorlat teszi a mestert!
  • A festékes tubust ne rázd! Semmiképpen sem!
  • Ha festés közben buborékok képződnek, egy fogpiszkálóval igazítsd ki, mert utólag erre már nem lesz módod! Persze mondhatod, hogy direkt lett olyan, de vagy elhiszik, vagy nem. (Inkább nem...)
  • A színeket keverheted is. Kitalálod, mi kell hozzá? Naná, hogy egy fogpiszkáló! :)
  • Domború hatást üvegmatrica festékkel érhetsz el, sík felületet pedig sima üvegfestékkel.
  • Ha az elkészült kép nem akar lemászni a fóliáról, rövid időre tedd be a hűtőbe!
  • Előfordulhat, hogy meggondolod magad az elkészült matrica helyét illetően. Semmi gond, most még átteheted máshova, csak figyelj arra, hogy ne legyen se túl hideg, se túl meleg a helységben, mert a kép megnyúlhat, elszakadhat. 


Ugye, hogy nem is olyan bonyolult? Természetesen ez a technika nem csak most alkalmazható, hanem bármikor, amikor csak kedved szottyan.
Ha kreatívkodni szeretnél, jusson eszedbe, hogy egy szép "festmény" mindig jól mutat...!

Te milyen dekorációval várod a Jézuskát? 
Kíváncsi vagyok, meséld el!

Kövess minket Facebook- és weboldalunkon, valamint szakértőink is készséggel állnak rendelkezésedre az alábbi elérhetőségeken!

Szép napot kívánok!

Otthon & Ház

E-mail: kapcsolat@otthoneshaz.hu | Tel.: +36 (21) 200-0144
Copyright © 2016 Otthon és Ház Kft., minden jog fenntartva.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése